torsdag 9. oktober 2008

Eplekake baking

Siden nette klikka i går fikk eg ikkje skreve det eg skulle. Så da får eg gjør det no :)

Meen, rett før eg skulle opp til Renate for å lage eplekake spiste eg middag, kjøttkake faktisk, også fikk eg desert! kjempe god :)
Sitron-ettelleranna, med heimelaga jordbærsaus.


Etter det reiste eg opp til Renate :D
Vi lagde den gode eplekaka :) Utrulig god, sånn at dere vet det :p



her er oppskrifta på verdens beste eplekake:

Ingredienser

250 gr sukker
150 gr margarin
3 egg
200 gr hvetemel
1 ts bakepulver
5 epler søte eller sure etter smak. Kanel og sukker miks... Etter smak det også.
Fremgangsmåte

Okay, sukkeret og margarinen skal vispes så hvitt som mulig... Bruker å varme margarinen pittelitt med varmbad eller i mikro'n så den blir lettere å arbeide med...
Deretter visp et egg av gangen inn. Sikt melet og bakepulveret inn etterpå.

Smør kakeforma, og mel den, hvis dere skjønner...

Del opp epla, og rør den i sukker&kanel mixen... Stapp bitene i kaka...

Stekes på midterste rille på 200 grader i 3 kvarter til 1 time...

Ingen kommentarer: